запрошення на навчання

звіти директора

ЗВІТ директора Комунального закладу освіти «Спеціальна школа № 10» Дніпропетровської обласної ради» Лариси ГАРНЮК про виконання Стратегії розвитку закладу освіти у 2022/2023 навчальному році

   Комунальний заклад освіти «Спеціальна школа № 10» Дніпропетровської обласної ради» здійснює свою діяльність відповідно до основних засад Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про засади державної мовної політики», антикорупційним законодавством, нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України, наказів та розпоряджень департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації і місцевих органів державної влади.

   Стратегія розвитку закладу на період 2021-2026 років спрямована на забезпечення можливостей рівного доступу учнівської молоді регіону до здобуття повної загальної середньої освіти та соціалізації в суспільстві. Стратегія розвитку закладу реалізується через систему планування закладу. Основою планування є річний план, розроблений відповідно до Стратегії розвитку, Внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти та Освітніх програм, для дітей зі зниженим слухом. Стратегія розвитку КЗО «Спеціальна школа № 10» ДОР» на період 2021-2026 відповідає особливостям та умовам її діяльності, є чіткою й вимірюваною. Стратегія розвитку має три етапи реалізації.

   Перший етап реалізації Стратегії розвитку здійснювався у період з січня 2021 року по серпень 2022 року. Основні стратегічні завдання виконані, виявлені недоліки були усунуті шляхом корекції педагогічної діяльності. 

   У 2022/2023 н.р. заклад освіти перейшов до реалізації стратегічних завдань другого аналітично-практичного етапу, який розрахованих на 2 роки (до вересня 2024 року):

   -практична реалізація Стратегії розвитку закладу освіти; 

   -організація моніторингового спостереження за результатами виконання заходів Стратегії розвитку закладу освіти.

   Реалізація основних завдань Стратегії чітко відображена в річному плануванні та здійснювалась відповідно до напрямків освітньої діяльності. 

   Вся робота закладу, який надає освітянські послуги дітям з нейросенсорною глухотою, направлена на планування основних напрямків діяльності, відповідно до стратегічних завдань та специфіки роботи, а саме: 

   -освітнього 

   -виховного

   -корекційно-розвиткового середовища.

Всі напрямки супроводжуються:

   -стратегією розвитку системи оцінювання здобувачів освіти;

   -стратегією розвитку педагогічної та методичної діяльності працівників;       

   -стратегією розвитку управлінських ресурсів;

   -основних стратегічних проектів.

1. Освітнє середовище.

   Важливу роль в Стратегії розвитку освітнього процесу відіграє атестація педагогічних працівників. Основними завданнями, які вирішувалися в ході атестації були: стимулювання цілеспрямованого неперервного підвищення професійного рівня педагогічних працівників; визначення відповідності педагогічного працівника займаній посаді, рівню кваліфікації, залежно від якого та стажу педагогічної роботи встановлюється кваліфікаційна категорія, тарифний розряд оплати, присвоюється відповідне педагогічне звання.Протягом навчального року у закладі працювала атестаційна комісія.

   Атестація педпрацівників у 2022-2023 н.р. сприяє удосконаленню методичної і професійної майстерності вчителів та вихователів, впровадженню в практику роботи колективу нових форм і методів роботи, виявленню сильних і слабких сторін діяльності педпрацівників, стала шляхом реалізації самоосвіти через методичну роботу як оптимальний варіант післядипломної та міжкурсової освіти педпрацівників.

   У закладі освіти створені умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників.

   Педагогічні працівники систематично і постійно підвищують свій професійний рівень на різноманітних курсах, приймають участь у конференціях.

   Освітній процес у КЗО «Спеціальна школа № 10» ДОР» розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2022 року та тривав до 26 травня 2023 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором закладу та семестровою системою: Ⅰ семестр тривав з 01 вересня 2022 року по 23 грудня 2022 року; Ⅱ семестр з 09 січня 2023 року по 26 травня 2023 року.

   Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.

   Територія закладу огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотранспорту та сторонніх осіб. Безпечність забезпечує також охоронна служба «ДЖЕБ». У приміщення закладу допускаються виключно працівники та учасники освітнього процесу. Кількість учнів закладу освітнього процесу становить 134 особи. В закладі навчалось станом на
01.09.2022 р. 134 учня. Проектна потужність закладу – 120 осіб. Територія озеленена достатньо.

   Навчальні приміщення початкової школи відокремлені від приміщень для учнів середніх та старших класів.

   У 2022/2023 навчальному році освітній процес у закладі організовується відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших актів законодавства та освітньої програми (освітніх програм) закладу освіти з урахуванням контингенту учнів. В закладі витримуються всі вимоги та норми пов’язані з епідемічною ситуацією в регіоні та дотримання обмежувальних протиепідемічних заходів визначених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020р. № 1236 (із змінами) «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», постановою Головного державного санітарного лікаря України від 23.04.2021 р.

   Зміст освітньої діяльності у закладі визначається Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, що схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р, Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (у редакції постанови КМУ від 24.07.2019 № 688); Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою КМУ від 23.11.2011 № 1392.

   У 2022/2023 н.р. учні закладу відповідно до особливостей навчальнопізнавальної діяльності навчаються за типовими освітніми програмами згідно наказу МОН від 29 червня 2022 року № 769 «Про внесення змін до типової освітньої програми 5-10 (11) класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами» у 2022/2023 н.р. учні закладу відповідно до особливостей навчально-пізнавальної діяльності навчаються за типовими освітніми програмами: учні 1,2,3,4-х класів (крім учнів з порушеннями інтелектуального розвитку) навчаються за типовими освітніми програмами, затвердженими наказом МОН від 26.07.2018 № 814 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами» (зі змінами, наказ МОН від 16.08.2019 № 917).

   5-10 класи за Типовими навчальними планами спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб з порушенням слуху (для глухих дітей) з українською мовою навчання та закладів загальної середньої освіти зі спеціальними класами для глухих дітей. Додаток 19.

   Учні 11-х та 12-х класів, за типовою освітньою програмою затвердженою наказом МОН від 22.07.2020 № 944.

   Учні 3-Б, 6-Б, 10-Б класів з порушеннями інтелектуального розвитку – за типовими освітніми програмами, затвердженими наказом МОН від 26.07.2018 р. № 814, додаток 14, та 10.

   В спеціальній школі навчається 134 учні, які поділяються на 2 категорії:

   -глухі діти – 1,2,3-А, 4, 5, 6-А, 7, 8, 9,10-А, 11, 12;

   -глухі діти зі складними інтелектуальними розладами – 3-Б, 6-Б, 10-Б.

   Навчальний план передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану через навчальні предмети й курси. Вони охоплюють інваріантну складову (у тому числі й корекційно-розвиткові заняття),сформовану на державному рівні, обов’язкову для всіх спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів.

   Варіативною складовою передбачені додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, факультативів у межах гранично допустимого навчального навантаження з урахуванням особливостей розвитку, індивідуальних освітніх проблем і інтересів учнів, а також рівня навчально-методичного й кадрового забезпечення закладу.

   Повноцінність базової загальної середньої освіти дітей з порушенням слуху забезпечується через реалізацію інваріантної й варіантної частин навчального плану, що фінансуються з обласного бюджету.

   Години з фізичної культури й корекційно-розвиткових занять не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

   Робочий навчальний план складено на роботу за п’ятиденним навчальним тижнем.

   Зміст корекційно-розвиткових занять спрямований на вирішення специфічних завдань зумовлених особливостями психофізичного розвитку дітей з порушенням слуху і реалізується через навчальні предмети й курси: розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання та формування вимови, ритміка, розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування.

   Оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється за «Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку», Чеботарьова О.В., Блеч Г.О.

   Згідно ст. 13 Закону України «Про охорону праці» та Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти затвердженого наказом МОН від 26.12.2017 № 1669, в закладі щороку на новий навчальний рік призначаються відповідальні особи за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності, за стан охорони праці в структурних підрозділах, пожежну безпеку, за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства, за безпечну експлуатацію будівель, споруд та інженерних мереж.

   Усі працівники навчального закладу своєчасно проходять медичні огляди згідно із законодавством.

   У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України № 64/2022 введено воєнний стан із 24 лютого 2022 року та з метою дотримання загальних вимог законодавства України з Цивільного захисту та Техногенної безпеки, попередження і протидії можливим загрозам життю та здоров’ю учасників освітнього процесу було посилено відповідні заходи.

   Готовність закладу до навчального року підтверджується Актом прийому готовності КЗО «Спеціальна школа № 10» ДОР» до нового 2022/2023 н.р. У відповідності до Акту оцінки об’єкта щодо можливості його використання для укриття учасників освітнього процесу як найпростішого укриття від 18.11.2022 р. найпростіше укриття на 120 місць рекомендоване до використання та обладнане засобами зв’язку, підключене до мережі Інтернетом.

   Навчальний корпус №1, навчальний корпус №2, спальний корпус, їдальня, забезпечені покажчиками руху на маршрутах слідування учасників освітнього процесу до укриття, системами оповіщення, сигнально- гучномовними пристроями, підключені до мережі Інтернет.

   Забезпечено укриття необхідною технічною та питною водою, лікарськими засобами та медичними виробами. Забезпечено найпростіше укриття необхідними меблями (лавки, столи, стільці, ліжка тощо).

   Забезпечено найпростіше укриття необхідною білизною (матраци, ковдри, постільна білизна, гігієнічна білизна). Забезпечено укриття прибиральним інвентарем, пакувальним матеріалом для відходів тощо. Заняття проводяться, за потребою в укритті, тому освітній процес здійснюється безперервно в незалежності від «повітряних тривог».

   Забезпечено збереження документів, особових справ працівників, учнів, особистих ключів кваліфікованих електронних підписів та печаток, жорстких дисків та інших носіїв інформації, печаток, рухомих культурних цінностей, або їх своєчасне знищення з метою виключення можливості захоплення представниками держави-агресора.

   Охорона праці та безпека життєдіяльності закладу знаходиться в належному стані.

   Інструктажі і навчання проводяться з працівниками закладу, здобувачами освіти, що відображається в Журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці, Журналі реєстрації інструктажів з питань електробезпеки КЗО «Спеціальна школа № 10» ДОР», Журналі реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях, Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці, Журналі реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки. Інструктажі із здобувачами освіти фіксуються в Журналах реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності в закладі загальної середньої освіти (для кожного класу). 

   Заклад освіти забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу.

   Навчальні кабінети у кількості 23 шт. обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми. В наявності перспективний план розвитку кабінетів фізики, хімії, англійської мови, які частково укомплектовано навчальним обладнанням відповідно до Переліку навчально-наочних посібників і навчального обладнання.

   Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у класах, спальнях, роздягальнях, не загромаджені коридори, сходові клітини).

   Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень актової зали. Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, у навчальних кабінетах є графік провітрювання. Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним вимогам.

   Приміщення для харчування (їдальня) відповідає санітарногігієнічним нормам. Посуду вистачає на всіх учасників освітнього процесу. В приміщенні для приготування їжі дотримуються режиму зберігання продуктів та готових страв.

   З 24 лютого 2022 року до кінця навчального 2023 року забезпечення харчуванням призупинено.

   Заплановані заходи з підготовки до нового навчального року та роботи в осінньо-зимовий період 2022-2023 н.р., обсяги робіт та коштів, джерела фінансування- бюджетні кошти:

   -промивка системи опалення у серпні 2023 року за адресами: м. Дніпро, вул. Філософська, 29 (корпус № 1, корпус № 2, актова зала) та приміщення закладу дошкільного відділення пр-т П. Калнишевського, 54 (2 поверхи).

   -гідравлічні випробування внутрішньобудинкових систем централізованого опалення.

   -замір опору ізоляції силових і освітлювальних проводів у серпні місяці за адресами: м. Дніпро, вул. Філософська,29 та с. Могилів, вул. Лагерна, 23.

   -повірка манометра пр. П. Калнишевського, 54.

   -повірка водоміра вул. Філософська,29-липень.

   -ремонт і технічне обслуговування пожежних кран-комплектів, вул. Філософська, 29; пр-т П. Калнишевського, 54.

   -технічне діагностування, поточний ремонт, перезарядження первинних засобів гасіння-вогнегасників, за адресою: м.Дніпро, вул. Філософська, 29, м. Дніпро, пр-т П. Калнишевського, 54, с. Могилів, вул. Лагерна, 23.

   -перевірка та випробування системи активного блискавкозахисту.

   -організувано та забезпечено проведення ремонтних робіт у приміщеннях закладу.

   -проведено технічний огляд освітлення та забезпечено заміну непрацюючих електроламп.

   -проведена обробка дерев’яних конструкцій горищ вогнегасним розчином за адресою: м. Дніпро, вул. Філософська, 29. -проведено дослідження питної води, повітря та світла за адресами: м.Дніпро, вул. Філософська,29, м. Дніпро, пр-т П. Калнишевського, 54, с. Могилів, вул. Лагерна, 23.

   -проведено технічне обслуговування системи очищення води з заміною фільтрів за адресами: м.Дніпро, вул. Філософська,29, м. Дніпро, пр-т П. Калнишевського, 54, с. Могилів, вул. Лагерна, 23. 

   Виховна робота в КЗО «Спеціальна школа № 10» ДОР» у 2022/2023 н.р. була спрямована на виконання завдань, поставлених Конвенцію про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства», Законом України «Про освіту», Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2022 року (Указом Президента України) від 25 червня 2017 року № 344/2017), концепцією програми «Школа доброзичливого ставлення до дитини», Державною соціальною програмою «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2022 року, проектом «Безпечна школа» (антибулінг). 

   Управління виховною роботою у закладі здійснюють заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, соціальний педагог, практичний психолог.     Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямків:

   -військово-патріотичне виховання;

   -громадсько-правове виховання;

   -екологічне виховання;

   -художньо-естетичне виховання;

   -родино-сімейне виховання;

   -моральне виховання;

   -профорієнтаційне виховання;

   -превентивне виховання;

   -формування здорового способу життя;

   -розвиток творчих здібностей.


   Та відповідно до основних орієнтирів виховання:

   -ціннісне ставлення до себе;

   -ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей; -ціннісне ставлення до праці;

   -ціннісне ставлення до природи;

   -ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

   -ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

   Основною метою у вихованні учнів у 2022-2023 н.р. було продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ. Серед основних завдань- національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім’ї за освіту і виховання дітей. Навчальний рік 2022-2023 розпочався не у простих умовах. Війна, повітряна тривога, укриття. Все це не завадило навчально-виховному процесу.

   Протягом навчального року учні нашої школи приймали участь у районних та обласних конкурсах, а саме:

   1. Всеукраїнська благодійна акція «Смілива гривня».

   2. Ⅲ Міжнародний урок доброти.

   3. Ⅵ щорічний Всеукраїнський національно-патріотичний конкурс «Я – козацького роду!».

   4. Всеукраїнський пізнавальний конкурс «Я-ЛЮДИНА!»

   5. Обласний конкурс малюнку поштової марки «Збройні Сили України: Разом до Перемоги!».

   6. Всеукраїнський дистанційний мистецький конкурс «Янголятко Перемоги».

   7. Всеукраїнський дистанційний творчий конкурс «Сувенир захисникові».

   8. Всеукраїнський онлайн-конкурс відеороликів «Шана й подяка незламним».

   9. Творчий марафон «Рік незламності» Дитячі малюнки для електронного колажу.

   10. Всеукраїнський дистанційний мистецький конкурс «Кольори нашої Перемоги»

   11. ⅪⅠ Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей-2023».

   12. Всеукраїнський дистанційний творчий конкурс «UA –символи життя».

   13. Всеукраїнський конкурс декоративної творчості «Hand-made:
український стиль».

   14. Всеукраїнський творчий конкурс «Мій Шевченко».

   15. Всеукраїнський творчий конкурс «Квітучі таланти».

   16. Всеукраїнська вікторина «Разом зберігаємо, Разом творимо. Разом ми Європа».

   17. Обласний дитячо-юнацький конкурс-виставка «Українська народна дитяча іграшка мого краю».

   18. Обласний творчий конкурс «Повір у себе».

   19. Національно-патріотичний конкурс «Ми-Патріоти України!»

   20. Національно-патріотичний конкурс «Європа- це я!»

   21. Обласний конкурс фоторобіт «Я, родина, Україна» (дистанційно).

   22. Всеукраїнська вікторина-конкурс «Вишиванка-серце України зіткане любові».

   23. Всеукраїнський творчий конкурс «День захисту дітей».

   Крім навчання в деяких учнів розвиваються неабиякі художньоестетичні здібності. Також значне місце у виховній роботі відводиться позакласній роботі. На базі школи працюють 4 гуртків:

   1. «Золота голка».

   2. «Петриківський розпис»

   3. «Пізнаємо світ»

   4. «Умілі руки»

   5. «Господарочка».

   Проаналізувавши виховну роботу освітнього закладу за 2022/2023 н.р. слід зазначити, що майже всі учні школи були задіяні в освітньому процесі, багато здобувачів освіти були залучені до участі у різноманітних виховних заходах. Учителі школи доклали багато зусиль, щоб виховувати справжніх громадян України, людей, спроможних увійти у нове життя та йти обраним шляхом.

 

   В закладі працює соціально-психологічна служба. В роботі соціально-психологічної служби закладу були використані:

   1. Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти.

   2. Проведена психологом діагностика.

   3. Вивчення психологічного клімату в класах

   4. Діагностика соціально – психологічної адаптації учнів 1 класу. Методики: «Школа звірів», «Що мені подобається в школі», «Будиночки».

   5. Контроль за адаптацією учнів 5-х класів до нових умов навчання: — дослідження мікроклімату в класному колективі, структури взаємовідносин: — діагностика тривожності; — графічна методика «Кактус».

   6. Відвідування уроків, (онлайн-уроків) з метою дослідження взаємодії учителя з учнями.

   7. Анкетування батьків: «Про безпеку в закладі освіти», міні-тест «Батьки і діти».

   8. Виявлення причин, що перешкоджають адаптації учнів 1 та 5 класів:

   — індивідуальні бесіди з батьками та учнями;

   — діагностика особливостей:

  1) пізнавальної сфери, емоційно – мотиваційної сфери, особистісної сфери, взаємовідносин з учителями, батьками: «Визначення короткочасної пам’яті», «Заучування 10 слів» А. Лурії, «Виділення суттєвих ознак»

   9. Індивідуальна та групова робота з учнями з профдіагностики. Вивчення професійних нахилів і інтересів учнів: Профорієнтаційна анкета, Тест: «Що підходить саме тобі?».

   10. Профілактика дезадаптації дітей: знайомства та бесіди з батьками дітей, які вступили до навчального закладу: «Життя дитини в родині», «Індивідуальні особливості дитини».

   11. Розробка бесід та виступів на МО, педради з первинної профілактики серед педагогічних працівників щодо:

   — попередження саморуйнівної поведінки серед здобувачів освіти (навмисні самоушкодження, суїцид): «ПРОФІЛАКТИКА ДЕСТРУКТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ»;

   — проявів булінгу «Явища булінгу та кібербулінгу в закладі освіти»;

   — домашнього насильства: «Жорстоке поводження з дітьми, як причина деструктивної поведінки підлітків»;

   — попередження виникнення надмірної психологічної напруги в умовах воєнного стану: «Стрес як ресурс»;

   — профілактика стресових і постстресових станів «Засоби швидкої психологічної допомоги». — попередження виникнення надмірної психологічної напруги в умовах воєнного стану: «Стрес як ресурс»;

   — профілактика стресових і постстресових станів «Засоби швидкої психологічної допомоги».

   

   12. Бесіда, презентація щодо проявів булінгу в інтернет просторі «Булінг і кібербулінг: прояви та протидія».

   13. Цикл бесід «Я знаю, що таке здоровий спосіб життя!»

   14. Групова та індивідуальна робота з попередження тривожності та невротичних проявів в учнів початкової школи.

   15. Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».

   16. Групова та індивідуальна робота на подолання тривожності та невротичних проявів в учнів початкової школи: ІГРИ ТА ВПРАВИ, СПРЯМОВАНІ НА ПРОФІЛАКТИКУ ТРИВОЖНОСТІ ТА СТРАХІВ.

   17. Проведення ділової гри для учнів старшої школи стосовно вибору майбутньої професій «Кадрове питання».

   18. До Дня відмови від паління бесіда «Паління або здорове майбутнє?»

   19. Бесіда «Профілактика вторинної травматизації дітей ВПО».

   20. Індивідуальна корекційна робота за запитом учасників освітнього процесу.

   21. Проведення індивідуальних занять по розвитку дрібної моторики рук «Умілі пальчики» (автор –укладач Кравченко М.С.).

   22. Малі групові заняття з розвитку творчого потенціалу засобами арт-терапії та арт-педагогіки.

   23. Консультації батьків щодо профілактики посттравматичних стресових розладів у дітей «Як допомогти дитині».

   24. Проведення індивідуальних психологічних консультацій, бесід з учнями «девіантної поведінки».

   25. Індивідуальні та групові консультації за результатами діагностичної роботи. Надання узагальнених результатів, рекомендацій.

   26. Виступи на батьківських зборах: «Здоров’я дитини. Діти та комп’ютер. Попередження комп’ютерної залежності, різних видів мобінгу серед учнів». «Умови успішного виховання в сім’ї: єдність вимог дорослих до дітей, атмосфера злагоди і довіри».«Чим дітей приваблює двір? Як навчити дітей на сумнівні пропозиції говорити «Ні».

   27. Консультування опікунів та законних представників дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

   28. Консультації батьків щодо профілактики посттравматичних стресових розладів у дітей «Як допомогти дитині».

   29. Консультування опікунів та законних представників дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

   30. Вивчення документації, особових справ, медичних карток новоприбулих учнів. Заповнення індивід. картки психолого-педагогічного діагностування учня. 

   31. Співпраця з соціальними службами міста, області, ОТГ.

   32. Складання психолого-педагогічних характеристик учнів.

   33. Підготовка до проведення просвітницької та профілактичної роботи з учнями, батьками, педагогами.

   34. Відвідування учнів вдома, які потребують підвищеної уваги або соціальної підтримки.   

   35. Робота здійснюється: — в соціальній мережі Фейсбук на сторонці закладу; — Classroom. 

   Перехід корекційно-розвиткових занять на змішану/дистанційну форму стало в основному для нас викликом, а також пошуком нових форм взаємодії.

   Зростання цифрової компетентності: вільне користування сучасними гаджетами, створення мовного блогу на допомогу дітям та батькам на сторінці фейсбук «Блог сурдопедагога»: артикуляції звуків, фонетичної зарядки, відтворення тем з розвитку слухового сприймання, зчитування з губ, завдань, різних вправ тощо.

   Формування вимови у змішаному форматі навчання це надзвичайно важко: це наявніть постійного інтернету, через гаджети ускладнене розуміння, і сурдопедагог не зможе виправити учневі вимову.

  Впродовж І-ІІ семестру 2022-2023 навчального року було перевірено стан вимови, організовані індивідуальні заняття з РСЗТСМ та ФВ з урахуванням зниження слуху, індивідуальних особливостей учнів з нейросенсорною глухотою.

   Проводились ряд завдань щодо консультування, надання педагогічної допомоги батькам та педагогічним працівникам. Також було прийнято делегацію американських колег у складі Джона Сімса, Пола Гравера з волонтерською, гуманітарною місією нашим вихованцям з порушеннями слуху.

Організація роботи вчителя – дефектолога слухового кабінету на 2022-2023 навчальний рік передбачала такі види робіт:

   — фронтальні заняття з вимови для учнів 1 – 4 класів;

   — індивідуальна робота з вивчення стану і динаміки порушеної слухової функції, виявлення резерву її розвитку, підбір і уточнення режиму слухової апаратури (індивідуального та колективного користування), виявлення стану мовленнєвої функції кожного учня;

   — обстеження слуху в учнів 1, 4, 10, 12 класів, а також всіх учнів, що тільки-но прибули до закладу;

   — дотримання слухомовного режиму в закладі (складений відповідний наказ);

   — практична методична допомога здійснюється шляхом відвідування уроків і індивідуальних занять з РСЗТСМ, РССМ та ФВ, позакласних заходів та режимних моментів, а також проведення консультацій з питань методики роботи з розвитку слухового сприймання мовлення, розвитку слухо – зоро – тактильного сприймання мовлення і формування вимови, організації обстеження слуху на мову і вимову учнів.

   — консультації для вчителів та вихователів з питань розвитку та використанню залишкового слуху, навчання вимові, планування здійснюється регулярно протягом всього навчального року. Методичне керівництво слуховою роботою освічується на сайті школи та сторінці у фейсбук «СурдоБлог».

   Тематика проведених консультацій щодо:

   1) користування: та догляду СА;

   2) догляду індивідуальної вушної вкладки СА;

   3) методики планування та проведення фонетичної зарядки;

   4) прийомів швидкої корекції-нагадування вимовних навичок учнів 1-12 класів;

   5) поповнення та активізація словникового запасу учнів під час усіх режимних моментів;

   6) специфіки роботи з компʼютерними программами «Видима мова», «Світ звуків»;

   7) оновленям даних програми Genie та урегулювання налаштувань СА;

   8) комплектування –звуків, що на контролі учнів 1-12 класів;

   9) інформаційне освітлення Всесвітного дня слуху, про затвердження порядку скринінгу слуху у дітей (наказ №1144 від 09.06.2021);

   10) підтримання проєкту «Батарейки, здавайтеся!»;

   11) Міжнародний день кохлеарного імпланту (25 лютого);

   12) використання слухомовного тренажеру «Світ звуків», «Видима мова І-ІІ»;

   13) роботи над контролем звуків в умовах сімʼ ї .

   Основними завданнями корекційно-розвиткової роботи з учнями з нейросенсорною глухотою у 2022-2023 навчальному році є:

   — удосконалення навичок спілкування на слухозоровій основі (використання збережених аналізаторів та розвиток слухового сприймання), сприймання та продукування мовлення;

   — розширення понять про оточуюче середовище, поповнення запасу словесних та жестових одиниць;

   — посилення слухового компоненту в умовах слухозорового та вібраційного сприймання мовлення;

   — індивідуальна корекція розвитку.


    Річний план роботи закладу освіти реалізує стратегію розвитку, враховує освітню програму та розробляється в співпраці керівництва закладу освіти та педагогічних працівників. Діяльність педагогічної ради спрямовується на реалізацію річного плану та стратегію розвитку закладу. На педагогічну раду покладено одну із ключових ролей в забезпечені якості освіти. Безпосередню участь члени педагогічної ради приймають в розробці річного плану, аналізу, проблем та виробленню шляхів їх подолання, затвердження варіативної частини навчального плану.

   У 2022/2023 н.р. затверджено план проведення внутрішнього самооцінювання (комплексне) освітньої діяльності, до якого залучаються учасники освітнього процесу. До самооцінювання залучаються педагогічні працівники, здобувачі освіти та їх батьки або особи, що їх замінюють, органи учнівського самоврядування, соціально-психологічна служба, працівники медичного блоку та вчителем розвитку фізичної культури.

   Протягом проведення самооцінювання використовуються наступні інструменти: відвідування навчальних занять, спостереження, анкетування учасників освітнього процесу, вивчення документації. Вивчення якості педагогічної діяльності оцінюється за показниками якості та успішності здобувачів освіти.

   Переважна більшість учасників освітнього процесу задоволені загальним психологічним кліматом закладу освіти.

   Найчастіше учасники освітнього процесу звертаються до соціально- психологічної служби з питань впливу війни на емоційний стан та саморегуляцію, батьківство під час війни, права внутрішньо-переміщених осіб та дітей, позбавлених батьківського піклування. Не залишаються поза увагою і питання самовдосконалення та розвитку власних здібностей і компетенцій, взаємовідносини в системі «батьки-діти».

   Робота методичних об’єднань в закладі була спланована, засідання проводилися на належному рівні з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.

   Методична рада закладу забезпечувала планування, керівництво та аналіз методичної роботи протягом року. Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, виконанні особистих творчих планів.

   Педагогічні працівники вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові.

   Протягом навчального року у закладі працювала атестаційна комісія. За результатами роботи атестаційної комісії педагогічні працівники атестовані на відповідність займаній посаді. В закладі працює всього 54 – педагогічні працівники:

   — Спеціаліст вищої категорії – 24 ос.

   — Спеціаліст 1 категорії – 3 ос.

   — Спеціаліст 2 категорії – 4 ос.

   — Спеціаліст – 3 ос. — Звання «вчитель-методист» — 9 ос.

   — Звання «старший вчитель» — 7 ос.

   — Звання «вихователь-методист» — 1 ос.

   — Заслужений вчитель України – 1 ос.

   — Заслужений працівник освіти України – 1 ос.

   — Кандидат педагогічних наук – 1 ос.

    Переважна більшість педагогічних працівників працюють за фахом.

   В закладі працює медичний блок, який працює за планом, а саме:

1. Організаційно методична робота:

   — складає річний план роботи;

   — оформляє листки здоров’я;

   — контролює наявність форми 086/0 на кожну дитину;

   — оформляє диспансерний журнал на дітей;

   — оформляє журнал наявних щеплень у дітей;

   — проводити контроль за заняттями з фізкультури;

2. Лікувально – профілактична робота:

   -надає невідкладну медичну допомогу дітям;

   — проводить огляд на коросту та педікульоз;

   — направляє дітей до сімейного лікаря для проведення щеплень та ФГ;

   — за рекомендацією сімейного лікаря надає лікувальну допомогу дітям у школі;

   — контролює гостру захворюваність дітей;

   — контролює за станом хворих дітей в ізоляторі; -проводить профілактику травматизму під час занять з фізкультури;

   — стежить за дотриманням принципу групової ізоляції.

3. Санітарно – гігієнічні заходи:

   -контролює санітарний стан школи, спортивного залу, території;

   — контролює виконання санітарних вимог – провітрювання, проведення прибирання, виконання температурного режиму, при необхідності – дезінфекцію;

   — контролює виконання дітьми санітарно – гігієнічних правил;

   — контролює стан спортивних залів, роздягалень, душових;

   — контролює питний режим.

4. Організація харчування:

   — контролює санітарний стан харчоблоку;

   — стежить за своєчасним проходженням медоглядів робітниками харчоблоку, педагогічних працівників та працівників закладу;

   — контролює виконання приблизного меню;

   — контролює ведення журналів бракеражу готової і сирої продукції;

   — проводить огляд робітників харчоблоку на гнійничкові захворювання з відміткою в журналі здоров’я

   — веде журнал виконання держнорм харчування;

   — контролює температурний режим в холодильниках.

5. Санітарно – освітня робота:

   — проводить індивідуальні бесіди з дітьми:

   — профілактика травматизму;

   — профілактика застудних захворювань;

   — цивільний захист;

   — профілактика COVID-19.

Робота над другим етапом реалізації Стратегії розвитку КЗО «Спеціальна школа № 10» ДОР» продовжується.

Звіт директора КЗО "Дніпропетровський навчально-реабілітаційний
центр №10" ДОР" про свою діяльність на посаді
протягом 2020 - 2021 навчального року

Наш заклад для дiтей з порушенням слуху розпочав свою дiяльнiсть у 1967 роцi, як центр — ми працюємо з 2013 року. Вихованцi центру — дiти вiкoм вiд 6 до 20 poкiв з усiх куточкiв областi ia iнших сусiднiх регiонiв. Сьогоднi у нас навчається 134 дітей (заклад розрахований на 120 місць). Дітей приймаємо за направленнями департаменту освіти і науки облдержадміністрації наказом директора та заявою батьків. Дiти приходять з основною нозологiєю нейросенсорна туговухість, глухота ускладнена ЗПР, легкою розумовою вiдсталiстю, залишками ДЦП та іншими захворюваннями. Тому перед нашим колективом стоїть непроста задача, вирішення якої потребує багато сил, знань, натхнення і професiоналiзму. Навчання i виховання дiтей нашого центру проводиться на ocнoвi бiлiнгвального пiдходу (двомовного навчання, слово + жест), який rрунтується на використаннi нацiональної жестової мови i словесної мови.

Бiлiнгвальний пiдхiд до навчання дiтей з порушенням слуху враховує комунiкативнi потреби та можливостi дiтей цiєї категорiї, враховує природнi особливостi глухих та слабочуючих. Бiлiнгвальний пiдхiд rрунтується на cтвopeннi доступного безбар’єрного мовного навчального середовища, що є передумовою для ефективного навчання та успiшного розвитку дiтей з порушеннями слуху. Таке середовище є менш стресовим для цих дiтей, вiдтак, вони розвиваються в сприятливiшому клiматi, анiж тi дiти, кoтpi  постiйно вiдчувають вплив комунiкацiйних бар’єрiв.

Педагогiчний колектив нашого центру — це досвiдченi, професiйнi та талановитi люди. Поряд з досвiдченими професiоналами працюють молодi завзяті педагоги. Всього в центрi працюють 36 педагогів: 31 мають вищу педагогiчну освiту, 21 спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, 7 – вчителі-методисти, 2 старших вчителя, заслужений працівник освіти, 12 відмінників освіти, 3 мають нагрудний знак. Ми маємо достатньо високий рівень професійної компетентності і можливостей педагогів закладу.

У школi дiє система методичної роботи. Її ciткa створена на дiагностичнiй ocнoвi. Вже не один piк педколектив працює над проблемою «Педагогiчнi стратегiї формування iнновацiйної особистостi, всебiчний розвиток глухих школярiв в процесi навчання i виховання». Керiвництво методичною роботою здiйснює методична рада, яка працює на базi школи i складається з 5 методичних об’єднань. Дo реалiзацiї завдань методичної роботи активно залучаються вчителi, якi мають педагогiчнi звання та вищу квалiфiкацiйну категорiю. Вони є керiвниками шкiльних методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителiв. За їx активної участi проходять предметнi тижнi, методичнi засiдання, тощо. В органiзацiї науково-методичної роботи з педагогiчними кадрами школи результативно використовується метод рекомендаційної літератури, який |знаходиться в бiблiотецi та кабiнеті заступників з НВР, де сконцентрованi нормативнi документи про ocвiтy, зразки пiдручникiв, програми з базових дисциплiн, матерiали з досвiду роботи кожного учителя, матерiали дiяльностi шкiльних методичних об’єднанъ та творчих груп, буклети учителiв, науково-методична та психолого-педагогiчна лiтература, зразки оформлення шкiльної документацiї, матерiалiв на рiзноманiтнi конкурси, технiчнi засоби (комп’ютер, копiювальна тexнiкa), тощо.

За пiдсумками п’яти навчальних poкiв учнi школи показали тaкi результати досягнень у вiдсотковiй кiлькостi наших випускникiв, що вступили до вищих навчальних закладiв пiсля випуска зi школи:

2017 – 2018     —    75%

2018 – 2019     —    82%

2019 – 2020     —    86%

2020 – 2021     —    92%

Випусники нашого центру вступили до таких вищих навчальних закладiв:

— Днiпропетровська Нацiональна Металургiйна Академiя

— Київський полiтехнiчний коледж

— Дніпропетровський інститут фізичної культури

— Київський інститут фізичної культури

— Київський національний університет розвитку людини

— Дніпропетровський коледж техніки та дизайну, та інші.

 

Педагоги школи глибоко усвiдомлюють, що соцiальна адаптацiя глухих учнiв, розумiння ними cвoїx прав та свiдомого виконання обов’язкiв у значнiй мipi залежить вiд правильно визначених та обраних шляхiв реалiзації виховного процесу. Тому прiоритетними питаннями у виховнiй роботi школи залишається забезпечення всебiчного розвитку особистостi, сприяння її самовихованню й самореалiзацiї, спрямування їх у своїй дiяльностi керуватися загальнолюдськими цiнностями, глибоко розумiти традицiї свого народу.

Практичним психологом школи реryлярно i ефективно проводяться корекцiйно-розвивальнi заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складнi життєвi умови. Та все ж за звiтний перiод траплялись випадки протиправної поведiнки учнiв, тютюнопалiння, пропуски занять без поважних причин. Проте, за рахунок постiйної профiлактичної роботи, спiвпрацi з органами внутрiшнiх справ, на облiку в кримiнальнiй мiлiцiї у справах неповнолiтнiх учнi школи вiдсутнi.

 

Соцiальна пiдтримка дiтей пiльгових категорiй, що навчаються у школi, проводиться згiдно з дiючим законодавством. На початок навчального року були пiдготовленi списки учнiв пiльгових категорiй. Кiлькiсть дiтей у них становить:

  • інвалідів — 134
  • сиріт і позбавлених батьківського піклування — 6
  • малозабезпечених — 4
  • багатодітних – 5

Дiти з пiльгових категорiй за кошти обласного бюджету мали змогу оздоровитися у дитячому оздоровчому таборі державного значення.

Також за бюджетні кошти вci дiти щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкiльнiй їдальнi. З опiкунами дiтей-сирiт та дiтей позбавлених батьківського пiклування пiдтримується постiйний зв’язок класних керiвникiв, практичного психолога, адмiнiстрацiї школи.

Професiйна пiдготовка молодi починається ще в шкiльнi роки. Завдання школи — пiдготувати пiдростаюче поколiння до свiдомого вибору професiї. Профорієнтаційна робота у школi здiйснюсться пiд час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання класів, роздягалень, розширення знань про професії на уроках. На якісне виховання впливають eкcкyрcii на виробництво, позакласнi виховнi заходи. Дiти приймають участь у виставках, працюють гуртки:

«Умілі руки», «Пізнаємо світ», «Господарочка», спортивний гурток, танцювальний гурток «Щасливе дитинство», гурток жестової пісні, гурток «Петриківська розпис», гурток «Золота голка».

Центр приймає участь в розвитку сучасної освіти в Україні.

Присвоєне почесне звання: «Лідер сучасної освіти», заклад увійшов до видання «Флагмани освіти».

Нагороджений срiбною медаллю в номiнацiї: «Упровадження у навчально-виховний процес середнього освітнього закладу інноваційних педагогічних технологій».

 

Виховання учня в школi i ciм’ї — нерозривний процес. Тому педагогiчний колектив працює у тiснiй співпраці з батькiвсъким колективом з метою створення найсприятливiших умов для самореалiзацiї та розвитку школяра. Класнi керiвники тicнo спiвпрацюють з сiм’ями cвoїx вихованцiв: вiдвiдують дитину вдома, спiлкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника спостережень, психолого-педагогiчних спостережень.

Однiєю з традицiйних з форм роботи з батьками у школi є батькiвськi збори. Тематика зборів пiдбирається з врахуванням вiкових особливостей дiтей. У проведеннi зборiв бере участь адмiнiстрацiя школи, шкiльний психолог, вчителi та вихователi.

Медичне обслуговування учнів школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнiв у закладi обладнаний медичний пункт де працює шкільна медична сестра та лiкар-педiатр, якi органiзовують систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профiлактику дитячих захворювань. Щорiчно дiти проходять медичне обстеження. Вiдповiдно до результатiв медичного огляду дiтей, на пiдставi довiдок лiкувальної установи у школi формуються спецiальнi медичнi групи, а також уточненi списки учнiв пiдготовчої, основної групи та групи звiльнених вiд занять фiзичною культурою на навчальний piк. Медичне обслуговування працiвникiв школи органiзовано також на базi мicької полiклiнiки № 7. Вони щорiчно проходять поглиблений медичний огляд у серпнi за графiком кабiнету профогляду медичної установи. Працiвники їдальнi проходять медичнi огляди два рази на рік. Огляди вiдбуваються за рахунок держбюджету. Проходження медичного огляду фiксується в санiтарних книжках установленого зразка, якi реєструються i зберiгаються у медсестри школи. 

Важливим аспектом збереження здоров’я учнiв є створення умов для рацiонального харчування дiтей протягом перебування у школi. Органiзацiя харчування учнiв закладу регламентується законами України «Про ocвiтy» (ст. 25), «Про загальну середню ocвiтy» (ст.,22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабiнету Міністрів України вiд 22.11.2О04  № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», iншими нормативними документами. Цiкавими оздоровчими заходами у школi є проведення традицiйного Дня здоров’я, бесiди з лiкарями , показ вiдеофiльмiв про шкоду курiння, наркотикiв, алкоголю, виступи шкiльної медсестри на загальношкiльних лiнiйках. У планах виховної роботи кожного класного керiвника є роздiл «заходи по збереженню житя i здоров’я дiтей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

У центрi працюють спортивнi секцiї.

Охопленi спортом 86% вихованців центру.

Займаються:

  1. Легкою атлетикою  —  32%
  2. Плаванням    —  8%
  3. Баскетболом     —  19%
  4. Шахами    —  10%

Нашi учнi є членами Нацiональних збiрних команд з рiзних видiв спорту.

Приймали участь в Дефлiмпiйських iграх в Австралiї, Тайванi.

Традицiйно в червнi мiсяцi вихованцi закладу оздоровлюються поза мicтoм (в с. Могилiв Царичанського району), де проводиться реабiлiтацiйна, корекцiйно-розвивальна робота з слухо-зоро-вiбрацiйного сприймання на ocнoвi бiлiнгвального пiдходу. До роботи залученi сурдопедагоги, вчителi дефектологи, психолог та iншi.

Робота з охорони працi, безпеки життєдiяльностi, виробничої caнiтapiї, профiлактики травматизму дiтей у побутi та пiд час навчально-виховного процесу визначається у дiяльностi педколективу як одна iз прiоритетних i проводиться вiдповiдно до Законiв України «Про охорону праці», «Про дорожнiй рух», «Про пожежну безпеку», Державних санiтарних правил i норм улаштування, утримання загальноосвiтнiх навчальних закладiв та органiзацiй навчально-виховного процесу, та iнших численних нормативних aктів, якi регламентують роботу школи з цих питань. Стан цiєї роботи знаходиться пiд постiйним контролем адмiнiстрацiї школи.

Управлiння школою здiйснюється згiдно рiчного плану роботи школи, плану внутрiшкiльного контролю та календарних планiв вчителiв- предметникiв i планiв виховної роботи класних керiвникiв. Така система планування, що вiдпрацьована у школi i заснована на взасмодiї вcix ланок, пiдроздiлiв та учасникiв навчально-виховного процесу, забезпечує координацiю їх дiяльностi, еднiсть вимог, контролю та взаємоконтролю в процесi роботи, сприяє досягненню ефективностi та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомiрний розвиток школи.

У навчальному закладi в наявностi yci нормативно-правовi документи, щo регламентують дiяльнiсть загальноосвiтнього навчального закладу. З пiдключенням школи до мережi Iнтepнет стало можливим користуватися матерiалами сайтiв Міністерства освiти i науки України, управлiння освiти, сайтами обласних iнститутiв пiслядипломної освiти, iнших закладiв освiти, що дає можливiсть оперативно й мобiльно користуватися достовiрною iнформацiєю вчителям i адмiнiстрацiї школи, вчасно знайомитися з новими документами та, нaвіть, їх проектами.

І наостанок хочу завiрити, що школа i в подальшому буле докладати зусиль до контролю за piвнем знань та навчальних досягнень учнiв, вiдвiдування занять та стану навчальної дисциплiни, а також змiцнення матерiально-технiчної бази школи.